Tarragona lidera un estiu amb menys incendis forestals

culturaportada

Tot i la reducció d'un 26,5% dels incendis forestals aquest estiu arreu de Catalunya, el Camp de Tarragona torna a liderar el nombre de focs de vegetació. En total, la Regió d'Emergències de Tarragona és on més n'hi ha hagut durant aquesta Campanya, 288.

65 d'aquests han estat incendis de vegetació forestal, essent també per segon any consecutiu la regió catalana on més s'han registrat. Tot i això, la xifra s'ha reduït respecte als 88 de l'any passat. També s'han reduït a la meitat els incendis de vegetació agrícola, que han passat dels 175 del 2023 als 89 d'enguany.

Els principals incendis d'aquesta campanya es van concentrar a principis i a finals de l'estiu, amb el de Montblanc de finals de juny, un dels que va presentar una major capacitat d'evolució a un gran incendi forestal, o els del Priorat de mitjan setembre.

A inicis de temporada, la sequera estructural feia preveure una campanya complicada, però les pluges del mes de juny van fer variar aquesta situació prevista.

Redacció: TAC12

Notícies relacionades