Es van atorgar durant el ple d'Honors i Distincions de l'Ajuntament de Montblanc

L'Ajuntament de Montblanc va celebrar, aquest dimarts al vespre, el ple d'Honors i Distincions, un plenari que se celebra sempre pels volts de la Festa Major i que té com a objectiu reconèixer la trajectòria d'entitats de la vila.
En aquesta ocasió, el ple va aprovar atorgar la medalla d'or al Centre d'Història Natural de la Conca de Barberà pels seus 50 anys d'història i la medalla de plata al Club BTT Montblanc pels seus 25 anys d'història.
El Centre d'Història Natural va nèixer l'any 1974 i des de llavors ha treballat i treballa per preservar, conservar i difondre el patrimoni natural i paisatgístic de la Conca de Barberà, especialment de les Muntanyes de Prades. La seva presidenta, Núria Foguet, destacava al ple que "en aquests 50 anys no ha canviat l'objectiu inical de protegir i difondre la flora i la fauna del nostre territori".
Per la seva banda, el Club BTT de Montblanc va nèixer l'any 1999 a través d'un grup de treballadors de Frape Behr aficionats al ciclisme de muntanya. Anys després, es van desvingular de l'empresa i va nèixer formalment l'entitat. Al llarg d'aquests 25 anys han aconseguit participar en destacades competicions i alguns dels seus socis federats han aconseguit grans èxits, com el del montblanquí Arnau Sugrañes, que enguany va aconseguir el títol de campió d'Espanya de BTT a Castejón de Sos. El seu president, Jordi Garrido, destaca que "l'entorn natural que tenim ha propiciat que el Club BTT existeixi, entre tots hem de cuidar el nostre entorn".
Tots els grups municipals van destacar la important trajectòria de les dues entitats i l'estima comuna que totes dues tenen per l'entorn natural.
El plenari es va acabar amb una fotografia de família de les dues entitats guardonades amb el consistori montblanquí.







