Una trentena de tractors han sortit aquest matí des de Sarral per poder celebrar una concentració i valorar els acords

Una trentena de tractors de la Conca de Barberà s'han trobat aquest dilluns a les 8 del matí a Sarral per sortir cap a la Panadella, un dels punts on estava programat iniciar un dels talls de carretera organitzat pel Gremi de la Pagesia Catalana.
Ahir a la nit, un acord amb el Govern de la Generalitat va permetre desconvocar els talls de carretera, però s'han mantingut els punts de concentració per poder celebrar assembles i valorar els acords aconseguits aquest diumenge a la nit.
Des del Gremi de la Pagesia Catalana asseguren que és un bon acord per la pagesia.
Entre les mesures pactades hi ha una reducció i simplificació de la burocràcia que el Govern aprovarà aquest dimarts 11 de febrer, un pla de xoc per controlar la sobre població de conills a les zones en situació d’emergència cinegètica, reducció de l’impost sobre els hidrocarburs, ajuts per la manca de floració i per les adversitats climàtiques, un calendari de pagaments d’ajuts futurs, solucions més àgils per evitar els robatoris a les finques i un estudi i debat sobre l’impacte del MERCOSUR a l’agricultura i societat catalanes, entre altres.
També s'ha pactat la creació d'una comissió de seguiment bilateral entre Gremi i DARPA per fer un seguiment d’aquests acords de forma periòdica, cada 15 dies, mentre duri el pla de xoc. Posteriorment es reunirà cada 6 setmanes.
Aquest matí, tot i desconvocar els talls de carretera, els pagesos i ramaders han mantingut les concentracions en forma d'assemblees per valorar els acords pactats.






