Es tracta d'una obra de ferro forjat creada pel ferrer de la brigada, Francesc Vives, i que marca on va arribar l'aigua aquella nit del 22 d'octubre del 2019

Montblanc ha commemorat aquest dimarts els cinc anys de la riuada al Francolí amb la inauguració d'un petit monument de ferro forjat que recorda els fets.
Es tracta d'una obra creada pel ferrer de la brigada municipal, Francesc Vives, i que s'ha instal·lat a la façana lateral de l'antic hospital de Santa Magdalena, la que mira al Pont Vell. El monument recorda fins on va arribar el nivell de l'aigua la nit del 22 d'octubre de 2019, quan va tenir lloc la riuada, quan va superar els 6,3 metres del nivell de la llera del riu. De fet, la planta baixa de l'antic hospital, seu de l'Arxiu Comarcal de la Conca, es va omplir d'aigua i de fang.
L'alcalde de Montblanc, Oriol Pallissó, ha remarcat que "era necessari tenir un petit espai de record d'aquella fatídica riuada, i creiem que avui que es compleixen cinc anys era un bon dia per estrenar-lo". L'alcalde ha recordat els fets ocorreguts acompanyat de membres de Protecció Civil i de la Policia Local, els dos cossos d'emergència locals que van arribar primers al lloc dels fets. "Gràcies a la seva ràpida actuació, a Montblanc no s'han de lamentar víctimes mortal", ha dit Pallissó, que també ha tingut un record per les persones que van morir aquella nit a l'Espluga i Vilaverd a causa de la riuada.
A l'acte hi han assistit regidors i regidores del consistori i montblanquins i montblanquines.
L'acte s'ha fet al Pont Vell, la zona zero de la riuada a Montblanc, que cinc anys després està totalment restaurat gràcies a les obres impulsades per l'Ajuntament que es van acabar l'any 2023.








